Analisis Letak Geografis Sekolah Terhadap Quality Of Learning Di SMK TV Watampone Kabupaten Bone

Anisa Maharani, Muh Bachtiar Aziz

Abstract


 This study discusses "Analysis of School Geographical Location on Learning Quality at SMK TV Watampone, Awangpone District, Bone Regency". The author uses qualitative research methods through field research whose data collection uses observation, interview, and documentation techniques. This study aims to describe the geographical location of SMK TV Watampone School on the quality of learning. The results showed that the geographical location of the school did not have a significant influence on the quality of learning at SMK TV Watampone Kecamatan Awangpone Bone Regency.

Keywords


School Geography, Quality of Learning

Full Text:

PDF

References


Abdullah, K. (2013). Tahapan dan Langkah-langkah Penelitian. Cet. I.

Azis, M. B. (n.d.). Pengaruh Strategi Pembelajaran Terhadap Kemampuan Kognitif dan Kreatifitas Dalam Menyelesaikan Soal Matematika.

Aziz, M. B. (2019). Evaluasi implementasi standar penilaian oleh guru matematika di SMA negeri 3 watampone kabupaten bone. Didaktika: Jurnal Kependidikan, 13(1), 80–97.

Aziz, M. B. (2021). Implementasi Prinsip Manajemen Kesiswaan dalam Mengembangkan Potensi Belajar Siswa. Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 11(1), 71–78.

Aziz, M. B., & Dwiyama, F. (2022). Implementation of assessments in mathematics teacher learning during the covid-19 pandemic: A case study. Tarbawi: Jurnal Keilmuan Manajemen Pendidikan, 8(01), 139–146.

Bachri, B. S. (2010). Meyakinkan validitas data melalui triangulasi pada penelitian kualitatif. Jurnal Teknologi Pendidikan, 10(1), 46–62.

Bungin, B. (2006). Metode penelitian kualitatif.

Dedy Kurniawan, M. (2017). Pendidikan Desa, Kota Dan Dunia. Blok Bojonegoro.

Lina, E. O. (2019). Pengaruh Jumlah Desa Yang Memiliki Fasilitas Sekolah Terhadap Penduduk Buta Huruf Di Provinsi Kepulauan Bangka Belitung. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan, 11(1), 71–81.

Nata, A. (2016). Metodologi studi islam.

Prasetyo, A. (2017). Perbedaan Kreativitas Siswa SMP di Desa dengan Siswa SMP di Kota. University of Muhammadiyah Malang.

Syaharani, A. N., & Nurani, F. (2019). Kesenjangan Mutu Pendidikan Antara Desa Dan Kota.”.

Syairuddin, B. (2022). Perbedaan Pendidikan di Kota dan di Desa. Kompasiana. https:/www.kompasiana.om/amp/sandra7934/perbedaan-pendidikan-desa-dan-kota

Usman, N. (2019). Pengantar Manajemen Pendidikan. Animage.

Vito, B., & Krisnani, H. (2015). Kesenjangan pendidikan desa dan kota.

Prosiding Penelitian Dan Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(2).

Widoyoko, E. P. (2012). Teknik penyusunan instrumen penelitian. Yogyakarta: Pustaka Pelajar, 15(1), 1–22.




DOI: https://doi.org/10.30863/ajmpi.v14i1.6105

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2024 Anisa Maharani

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Redaksi:
Prodi MPI Fakultas Tarbiyah
Institut Agama Islam Negeri Bone
Jl. Hos Cokro Aminoto Watampone
Kabupaten Bone
Sulawesi Selatan
 
 

Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam  is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Creative Commons License